Omega PO 8500 XL vs. Tudor modeller vs. IWC Aquatimer 3536

Hovedforum med generel snak om ure.

Omega PO 8500 XL vs. Tudor modeller vs. IWC Aquatimer 3536

Indlægaf Grumpy » 25. aug 2013, 21:12

Hej venner

I må lige bære lidt over med hvis jeg har postet dette emne i et forkert underforum (ny på boardet osv.)

Som overskriften angiver har jeg kig på disse tre ure. Jeg er mest i tvivl om hvilket ur I mener vil være det bedst 'langtidssigtede' investering.

Jeg har prøvet Black Bay'en og Planet Ocean'en, og synes umiddelbart at Black Bay'en sad bedst af de to på armen, men er i tvivl om der er ret meget fremtid i et ur i den prisklasse med et ETA (det samme med Pelagos). Derfor tiltaler Omega's in-house mig meget.

Dertil kommer selvfølgelig at Omega'en ligger til omkring 36000 - hvilet er en sjat mere end de to Tudor (har dog hørt folk snakke om op til 10-20% rabat hos en forhandler - er der hold i dette?)

Jeg har i forvejen et Omega Seamaster 300m som hverdags ur, hvilket det nye skal erstatte.

Tak på forhånd og fortsat god søndag.
Senest rettet af Grumpy 26. aug 2013, 16:21, rettet i alt 1 gang.
Grumpy

Re: Omega PO 8500 XL vs. Tudor Black Bay vs. Tudor Pelagos

Indlægaf CT-Watches.dk » 25. aug 2013, 21:15

Velkommen til :hello:

Alle 3 er fede ure og har vel ca. den samme afskrivning. Prøv evt. at se hvad de bliver solgt til brugt.
Billede
Billede
Brugeravatar
CT-Watches.dk

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Slettegaard » 25. aug 2013, 21:18

Velkommen til :up:

Jeg ville vælge Omega'en. Chrono.dk har en fabriksny til salg for kr. 28.900. Det et 20 % under vejl. udsalgspris. Thomas kan absolut anbefales at handle med.

Se her: http://chrono.dk/produkter/ure/omega/om ... -ceramic-3
Senest rettet af Slettegaard 25. aug 2013, 21:22, rettet i alt 2 gange.

Rolex GMT Master II "Batman"
Casio G-Shock
Brugeravatar
Slettegaard

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf HG » 25. aug 2013, 21:21

Hejsa og velkommen til :up:

Af de 3 ure ville jeg vælge Tudor Pelagos.
Fed lume og deres micro justering af lænken er genial.
Tudor laver bare nogle fede ure ;-)
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse
henrikgraae@gmail.com

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
HG

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Ralle » 25. aug 2013, 21:50

Alle tre ure er ekstremt fede og nogle som jeg i allerhøjeste grad godt selv kunne tænke mig...

JEG rater dem sådan her:

1. Planet Ocean
2. Pelagos
3. Black Bay
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Brugeravatar
Ralle

Geografisk sted: Urskoven

Indlægaf baun » 25. aug 2013, 22:03

Jeg ville glemme alt om langsigtet investering. Det kan man alligevel ikke rigtig vide noget om.

Hvis det betyder noget for dig at værket i uret er lækkert lavet og spændende skal du vælge Omegaet.

Er det ret underordnet, bare det virker, ville jeg blot købe det ur som jeg bedst kan lide at se på - altså lade designet afgøre sagen.

Når det så et besluttet beskytter du din investering bedst ved at finde et lidt brugt ur til en god pris.

Vh baun
Senest rettet af baun 25. aug 2013, 23:04, rettet i alt 1 gang.
baun

Geografisk sted: Nyborg

Indlægaf Slettegaard » 25. aug 2013, 22:25

baun skrev:Jeg ville glemme alt om langsigtet investering. Det kan man alligevel ikke rigtig vide noget om.

Hvis det betyder noget for dig at værket i uret er lækkert lavet og spændende skal du vælge Omegaer.

Er det ret underordnet, bare det virker, ville jeg blot købe det ur som jeg bedst kan lide at se på - altså lade designet afgøre sagen.

Når det så et besluttet beskytter du din investering bedst ved at finde et lidt brugt ur til en god pris.

Vh baun

Det er rigtigt gode råd Baun :up:

Rolex GMT Master II "Batman"
Casio G-Shock
Brugeravatar
Slettegaard

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf MortenKN » 25. aug 2013, 22:30

De 3 ure du lister op er alle "stangvare" ure og vil aldrig blive anset som værende anbefalelsesværdige investeringer. Køber du nyt vil du tabe penge uanset hvilket et af dem du vælger. Køber du brugt og fornuftigt vil de alle i bedste fald holde værdien - Så køb med hjertet og vælg det ur DU syntes bedst om.

Min TOTALT subjektive mening er at Tudor i løbet af de seneste år har overhalet mange af de store på design siden - Og jeg ELSKER både Black Bay og Pelagos. Seamaster PO har jeg til gengæld aldrig haft meget fidus til...
MortenKN

Indlægaf Grumpy » 26. aug 2013, 16:19

Mange tak for svarene. Vildt at så mange gad at svare en 'ur-noob'.

Efter at have læst jeres svar hælder jeg mest til et Black Bay, da det dybest set er det ur jeg synes bedst om.

Jeg har dog et tillægsspørgsmål; har igennem længere tid haft kig på et IWC Aquatimer 3536 i stål, (selvfølgelig brugt), dog er jeg er tvivl om det er muligt at få repareret et sådan ur når det nu ikke produceres mere? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Og så lige et PPS spørgsmål; er det realistisk at 'prutte' prisen lidt ned på et Black Bay ved Klarlund?
Grumpy

Re: Omega PO 8500 XL vs. Tudor modeller vs. IWC Aquatimer 35

Indlægaf Ralle » 26. aug 2013, 16:32

Hvis du selv hælder mest til Black Bay, er det da HELT KLART den, du skal købe :up:

Det er bestemt realistisk at "prutte" om prisen hos Klarlund. Sandsynligheden for at du kan hente 10% rabat hjem, vil jeg mene er forholdsvis stor! Ligegyldigt hvad kan man jo altid bare spørge, for det "værste" er jo bare, at man får et nej ;-)

Med hensyn til IWC, vil jeg lade andre rådgive dig, men jeg TROR ingenlunde, at der er noget at være bekymret for.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Brugeravatar
Ralle

Geografisk sted: Urskoven

Næste

Tilbage til Urforum